Tuesday, February 5, 2013

Perekonnanimi pärast abielu vormistamist

Kirjutan sellest, sest endalgi see kõik veel ees. Pean abielu just sellepärast oluliseks, et nii moodustatakse üks perekond, kus kõigil on ka sama perekonnanimi. Minu jaoks on naljakas, kui pärast abielu registreerimist jäävad samad nimed, mis ennegi.

Paljud naised tahavad oma lapsepõlvenime alles jätta. Ma isegi saan sellisel juhul aru, et nime ei taheta vahetada kui mehe perekonnanimi su enda nimega ei sobi või mille tähendus on äärmiselt tobe. Muul juhul tundub see küll arusaamatu. Võimalus on veel jätta mõlemad perekonnanimed, mida ma ka väga eriliseks ei pea, sest milleks peab nimi olema pikk ja konarlik. Ei kujuta veel ette, kui eesnimesid on ka veel kaks, kas siis igale poole kuhu vaja, kirjutad neli nime kokku ? Minu arvates küllaltki tobe.

Nime mittevahetamisega seoses mõtlen ma alati, et miks siis üldse abielluda? Sellisel juhul ongi konkreetselt paber see, mis ütleb, et oled abielus. Mõttekas oleks siis juba lastele ka erinevad perekonnanimed panna ja asi eriti keeruliseks ajada. Teiseks arvan, et naised, kes mehe nime võtta ei taha, pole ilmselt niivõrd hingega asja juures, kui ei suudeta loobuda lapsepõlvenimest inimese pärast, kellega plaanid oma elu veeta. Võibolla polegi sellisel juhul hea mõte abielluda.

Ma pole pidanud selle üle absoluutselt mõtlema. Juba siis, kui tekkisid esimesed mõtted abiellumisest, oli mu peas juba selge, et tahan oma tulevase mehe perekonnanime.  Usun, et see on ka kena žest ja tunnustus mehele, kui naine on otsustanud tulevase abikaasa nime kasuks. Nii nagu olen ise kasvanud oma peres, kus kõigil on sama perekonnanimi, soovin ma, et mul ka nii oleks.

Nime muutmisega kaaseneb igasugune paberimajandus, vaja muuta kõik isikut tõendavad dokumendid, autodokumendid, pangainfo jms., kuid see pole küll mingisuguseks põhjuseks, miks mitte nime muuta. 




2 comments:

  1. Endale on nime muutmine samuti sümpaatne ning tähenduslik. Seda enam olin üllatunud, kui sain teada, et paljudes Euroopa riikides seda ei tehta, sest just-kui võtaks see ära inimese omapära ning osa inimese isiksusest!

    Näiteks Lõuna-Euroopas saab naine küll mehe nime LISAKS, mida kasutatakse dokumentides ning ametlikus suhtlemises, kuid igapäevaselt kasutatakse siiski oma neiupõlvenime. Laps saab aga isa nime..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seda enam, et nime vahetamine mujal väga tavaks pole, tundub see üha ahvatlevam :)

      Delete