Wednesday, March 18, 2015

Miks me Lenna rotaviiruse vaktsiinikuuri pooleli jätame?

Mina olen see ema, kellel otseselt vaktsiinide vastu midagi pole, kuid kõik mis tundub üleliigne, jätan kavast välja. Üleliigse all pean silmas, et nende haiguste vastu, mida on võimalik läbi põdeda, ma vaktsineerima ei hakka. Olin rasedana juba otsustanud, et komplekssüstid lasen ära teha ning rota viiruse vaktsiinist loobun. Olles ise esimest korda ema ja kõik tundus natukene roheline, lasin end arstil ümber rääkida ja kiirelt sai see esimene rota sisse manustatud. Perearst veel rääkis, et kõrvalmõjud on tavaliselt minimaalsed, võivad tekkida gaasid ja kõht võib korrast ära olla. Aga saingi esimese õppetunni kohe kätte. Veelkord sain veenduda selles, et käi oma südame järgi ning kui see ütleb sulle, et miski on vale, siis usalda oma sisetunnet. Lennal oli pärast vaktsiini saamist esimesed kaks päeva üsna tavalised, kuid siis hakkas järjest hullemaks minema. Tekkisid tugevad gaasivalud ja kõht mulises tohutult kõvasti ning oli korrast ära. Leenu oksendas toitu välja, nii palju kui välja ajada sai, sest endise 150 ml asemel sõi ta nüüd 50 ml üks toidukord ja seda ka suure nutuga. Tundsin end nii halvasti, et oma lapsele seda mürki sisse lasin toppida. Põhimõtteliselt põdes ta vaktsiiniga mini-rota versiooni läbi, ainult et ilma palaviku ja vedelikukaotuseta. Mõte sellest, et ma peaks kahel võimalikul korral uuesti oma last nii tundma panema, tundus väga vale. Seega otsustasime Erikuga, et ei jätka selle juraga. Rota vaktsiini mõjusid uuritakse siiani ning ei leia, et minu laps peaks olema mingisugune katsejänes. Igatahes meie Lennale see vaktsiin ei sobinud  ja seetõttu jääb ta teisest kahest vaktsiinist ka ilma. 

No comments:

Post a Comment