Monday, June 23, 2014
Thursday, June 19, 2014
Tuesday, June 17, 2014
Monday, June 2, 2014
Jaburus
"Tallinna eliitkoolide 1. klassi pääsuks käib karm konkurss, sest mudilastelt nõutakse kirjutamis- ja arvutamisoskust, loogilist mõtlemist, jutustamist ja laia silmaringi. 21. Kooli mitte-elukohajärgse inglise keele süvaklassi pääsemiseks käis suisa hullumeelne konkurss. 28 kohale tegi katseid 379 last ehk sinna kandideeris 13,5 last ühele kohale."
Ausalt
öeldes, mina olen see, kes ei saa aru, miks peetakse eliitkoole millekski nii
eriliseks. Lugedes uudiseid sellest, kuidas lapsevanemad tahavad hullumeelselt
oma lapsi eliitkooli õppima saada, on rohkem kui jabur! Saan aru, kui mõni
eliitkool on piirkonnakool ja on mõistlik oma laps sinna panna, sest lapsel on seal hea ja mugav käia. Arusaamatuks jääb mulle metsik vanemate pushimine. Ma saan ka
aru, et paljud vanemad arvavadki, et nende lapsed on juba lasteaia lõpetamisel
üliandekad ning teistest eakaaslastest palju nutikamad ning just nemad peaksid kindlasti
eliitkoolis õppima. Mul on lihtsalt kahju vaadata neid lapsi, kes peavad
hakkama igal hommikul kahe erineva transpordiga tund aega kooli sõitma, et
saaksid vanemate soovid rahuldatud. Täielik huumor on kuulata, kuidas mõni
väidab, et tema äsja lasteaia lõpetanud laps ise tahab õppida eliitkoolis.
Kujutan juba ette, mis ajupesu nendes kodudes tehakse. Jutt, kuidas eliitkoolid
on teistest koolidest kõvasti paremad ja ainult vastav kool läbides, saab elus
midagi saavutatud. Lapsel peab laskma normaalselt areneda. Kas keegi tõesti
arvab, et esimesed neli klassi on lapse elus määravad? Ma ei suuda sellest lihtsalt aru saada. Mul
on ääretult palju näiteid üle Eesti oma tutvuskonnast, kus lapsena on käidud oma
kodukoha koolis. Tänasel päeval on nendel inimestel oma ettevõtted, nad on
edukad ja tulevad oma eluga suurepäraselt toime. Kas tõesti mõni arvab, et
selleks on vaja käia eliitkoolis? Ma saan ka aru, et paljude lapsevanematega
käib kaasas kiiks, et nende lastest peavad saama megaedukad ärimehed, teadlased
jne. Võiks olla natukene rohkem individuaalset suhtumist, sest võib-olla sinu
laps on tulevikus õnnelik, kui ta saab olla edukas puussepp, juuksur, keevitaja
– kes iganes ta olla tahaks.
Mõned tuntumad:
Mõned tuntumad:
Urmas Sõõrumaa on lõpetanud Hageri algkooli ja Kohila keskkooli
Oliver Kruuda on õppinud Nõo Keskkoolis ja Põlva Keskkoolis
Armin Karu lõpetas Tallinna 1. Õhtukeskkooli (Vanalinna
Täiskasvanute Gümnaasium)
Andrus
Ansip lõpetas lõpetas Tartu 5. Keskkooli
Lennart
Meri, Voldemar Panso, Jüri Ratas on õppinud Tallinna Nõmme Gümnaasiumis
Ja ei hakka siia nimistusse üldse tooma tuntuid muusikuid, näitlejaid, režissööre, advokaate, diplomaate, pankureid jne.
Friday, May 30, 2014
LÄBI !
Oh seda rõõmu hüppenööri! 3 aastat jälle läbi. Nii hea meel! 15 aastat juba koolis käinud, aitab küll mõneks ajaks!
Tegelikult eriti hea meel on mul Eriku üle, kes ka oma nelja aastaga ühele poole sai ja lõputöö hindele 4 kaitses. Kooli kõrvalt kahes töökohas, norra keele kursustel, trennis käia ning palju muuga tegeleda, on kiiduväärt! Tore, et saame jälle koos lõpetada! Eelmine kord lõpetasime koos Tallinna Nõmme Gümnaasiumis mina 9. klassi ja Erik 12. klassi. Seekord siis kõrgkoolid! Ja saabki rõõmsalt eluga edasi minna :)
Oma hindega olen väga rahul, tegelikult ka juba aimasin seda. Lihtsalt kui ühte tööd nii pikalt kirjutada ja koguaeg seda korduvalt läbi lugeda, kaob lõpuks motivatsioon. Muidugi alati saab paremini, aga ma ei ole seda tüüpi inimene ülikoolis, kes oma hindeid taga ajaks. Ei näe sellel erilist mõtet, sest minu jaoks pole vahet, kas tudeng saab 2, 3, 4, 5 - peaasi et asja tuumast aru saab ;) Igatahes rõõmus, et hindeks HEA sain :)
Sõnaline hinnang (sisuline
üldkommentaar, töö tugevad ja nõrgad küljed, lisaselgitused eeltoodud
hinnangutele). SÕNALISE HINNAGU ANDMINE ON RETSENSENDIDELE KOHUSTUSLIK JA
JUHENDAJALE SOOVITUSLIK!
Probleemipüstitus- uurimisprobleem
ja uurimisküsimused
Töö uurimisprobleem ja uurimisküsimused (sh alauurimisküsimused) on
omavahel seostatud, ja uurimisprobleemi
olulisus on selgitatud. Bakalaureusetöö
uurimisprobleemiks on tuvastada ühinemiste teemalistes diskusioonides
kasutatavad ühinemist pooldavad argumendid. Uurimisprobleemi lahendamiseks
otsib autor otsib uurimistöös vastuseid uurimisküsimustele: „Millised on
peamised ühinemiste teemalistes diskusioonides kasutatavad ühinemist pooldavad
argumendid?“ ning „Kuidas erinevad pooltargumendid omavalitsuste lõikes?“
Töö
sisuosa on loogiliselt ja jälgitavalt
struktureeritud.
Teoreetiline osa
Töös on välja toodud
teoreetiline lähtekoht on seotud
uurimisküsimustega ning katab töö jaoks olulisi vaatenurki. Teooria osa
põhineb asjakohasele hulgale allikatele, mida on kasutatud töös piisavalt (sh
teoreetilisi 20).
Empiiriline osa
Uurimuse empiirilise osa läbiviimiseks on kasutatud
kvalitatiivset uurimismeetodit ning andmeteanalüüsimisekskontentanalüüsi. Töö
autor valdab kasutatud meetodit üldjoontes hästi, kuigi andmete süstematiseerimise, analüüsikäigu ja järelduse esitamisel oleks
parema süsteemsuse tagamise osas olnud arenguruumi. Valim või andmestik on piisav uurimisprobleemile
vastamiseks.
Järeldused
Järeldustes vastatakse kõigile uurimisküsimustele ning
arutletakse tulemuste üle sidudes nad laiema valdkondliku kontekstiga,
kuid nii empiiriline analüüs kui sellest tulenevad järeldused keskenduvad
ebaproportsionaalselt enam esimesele uurimisküsimusele (millised on argumendid)
jättes selle võrra tahaplaanile teise (miks nad erinevad). Analoogselt
märkusega hinnangus empiirilisele osale - järelduse
esitamisel oleks parema süsteemsuse tagamise osas olnud arenguruumi, nt
tabelite kasutamise näol.
Vormistus
Tekst on keeleliselt ja
vorminduslikult üldjoontes korrektne - arusaadav, ei esine olulisi keelelisi ebakorrektsusi.Kasutatud allikad on viidatud, viitamises ei esine põhimõttelisi vigu,
vaid mõned üksikuid pisiveadviitekirjete
vormistamises.
KOONDHINNE bakalaureusetöö eest (õigele
joon alla tõmmata):
Suurepärane (A)
|
Väga hea (B)
|
Hea (C)
|
Rahuldav (D)
|
Kasin (E)
|
Puudulik (F)
|
Subscribe to:
Posts (Atom)