Sunday, May 24, 2015

See lambategu on ikka imelihtne!

Ma olin koguaeg arvanud, et lammast on no nii keeruline teha, et ei hakka üldse proovimagi. Mäletan, et mingi aeg üritasin teha veiseliha ja sellest tuli välja üks kuiv käkk. Seal lõppesid ka mu katsetused. Nüüd võtsin end ikka uuesti kokku ja mõtlesin, et kui ämm koguaeg seda lammast nii hästi teeb, siis peab mul ka välja tulema. Ja oh imet, nii lihtne! Kellele lammas maitseb, kuid ise pole teinud, siis julgustan proovima! 

Tabasalus on gurmeepood ning ostan sealt viimasel ajal väga tihti miskit head kaasa. Viimastel kordadel olengi lamba abaliha ostnud. Tavaliselt on keskmisel neli tükki kilo ligi, aga kont kaalub ka üsna palju. Minu jaoks on üks tükk täitsa okei süüa, sest kui kont ja rasvasem osa ära võtta, siis taist liha jääb täpselt paras kogus alles. 

Ühesõnaga liha on vaja eelmisel õhtul maitsestada. Tavaliselt kasutan lihamaitseainet, mis sobib ka lambale. Juurde panen ühe suure sibula ja jätan ööseks külmkappi. Seekord seisis kaks ööd ja tuli paremgi veel. Järgmisel päeval ei jää muud üle, kui lambale potti vett peale valada ning ahju panna. Nagu ämm ütleb, mida kauem ahjus on, seda parem. 160 kraadi juures hoian 3 tundi ning siis on liha mõnusalt pehme ja laguneb kondi ümert ilusti ära. 

Head katsetamist!

No comments:

Post a Comment