Monday, December 17, 2012

Jõulud



Jõulud on juba nädala pärast. Esimesed jõulupeod on juba rahulikult peetud ning perega koosveetmise aeg on veel ees. Miskipärast ootan ma igal aastal jõule. Pühade ajal pole  muid kohustusi kui lihtsalt seda aega nautida. Enamjaolt on saadud töölt ja koolist vabaks. Õnneks ei pea meie peres jõuludele vastu minema stressiga, et oh issand, millised kingitused peab sel aastal teistele soetama. Meie paneme rõhku muudele asjadele. Tavaliselt enne jõule saab mõnusalt piparkooke väiksematega vorpida, kuuske ehtida, kodu kaunistada. Jõululaupäeva teeb mõnusaks just see, kui saad kõndida mööda lumist teed vanemate koju, kus pühid riietelt lume ja astud sooja tuppa sisse. Ees on sind ootamas jõululõhnad ja perekond. Juuakse koos mõnusalt glögi, istutakse maha. Räägitakse juttu, nauditakse mõnusat toitu. Väiksematele on päkapikud toonud ka nipet-näpet kingitusi. Kõik lihtsalt tunnevad end hästi. 
 
Mis puudutab jõulukinke. Minu meelest on see kõik nii suureks puhutud. Paljud ootavadki jõule ainult kinkide pärast, mis on nii tobedalt materiaalseks muutunud. Suurtes peredes on see veel eriti keeruline. Kahju on lugeda artikleid, kus inimesed kirjutavad, et nad ei oota absoluutselt pühi, vaid loodavad, et see aeg kiirelt mööduks. Miks ? Nii laste kui ka täiskasvanute ootused on nii suureks keritud kingituste saamisega, et tihti unustatakse ära, miks jõule üldse peetakse. Ma arvan, kui inimesed tunnevad end surve all olevat, siis tehke oma suu enne jõule lahti. Sellest on juba ammu räägitud, et pole vaja teineteisele kinkimise pärast ebavajalike asju kinkida. See peaks ikka tulema südamest ja isiklikust tahtest teist inimest kuidagi üllatada. Tihti teevad väikesed asjad inimestele palju rohkem rõõmu, kui kinkides pannakse tähele, mida inimesel tõesti tarvis läheb. 

Samuti arvan ma, et lastelt ei tohiks võtta seda rõõmu päkapikkudesse ja jõuluvanasse uskuda. See on nii tore ja jääb igale lapsele eluks ajaks meelde, kuidas juba detsembri alguses hakkasid päkapikud sussi sisse headele lastele maiustusi tooma. Kindlasti ei tohiks lastele seostada jõule ainult materiaalse poolega, vaid koos teha traditsioonilisi asju.  Ma olen veendunud, et kui mul kunagi väiksed põngerjad kodus ringi jooksevad, siis kavatsen ma muuta jõulud nende jaoks ääretult põnevaks. Nii oluline on, et väikestele lastele traditsioonidest räägitaks, sest muidu need lihtsalt ei kandugi põlvest põlve edasi.

Ilusaid pühi ja nautige seda aega!


No comments:

Post a Comment