Friday, December 14, 2012

Sõjavägi



Siin jagunevad arvamused vist kaheks. Kas jah või ei sõjaväele. Mina pooldan seda, et mehed võiksid ikkagi sõjaväes ära käia. Soovitatavalt võimalikult ruttu, et see ei hakkaks segama kooli- ja pereelu. Algselt polnudki erilist arvamust, vaid lihtsalt mõtlesin, et oleks mehelik tegu ära käia. Pärast seda, kui nägin palju Erik pidi sõjaväes tegema ning õppima, olin veedunud, et tegelikult tuleb see pigem kasuks kui kahjuks. 

Kõige olulisem on ilmselt distsipliin, mida noored sõjaväest saavad. Reeglite järgi toimimine. Kui iga päev kell 6 on äratus, siis kedagi absoluutselt ei huvita, kas sa oled väsinud või mitte. Samuti annab sõjaväes käimine kõvasti juurde rutiinitaluvusele. Lisaks igasugustele kaitseväe seadustike, metsatingimustes hakkama saamise ning relvakasutusõpingutele tuleb ka hakkama saada elades 15. inimesega igapäev 8-11 kuud ühes toas.  Ma arvan, et see õpetab  inimesele tohutult kannatlikust, ise seda hästi ette ei kujutaks. Samuti ei jookse igasugused õppused ja metsarännakudki mööda külge maha. Sõjaväest saab hea aluse kööstöövalmidusele, kus lastakse kõigil kaevikuid, sildu, punkreid jms ehitada, sest seda tuleb teha koos. Kindlasti saab ka sellest teekonnast hea füüsilise vormi ning vastupidavuse, mille arengut sai jälgida füüsilist testi tehes nii sõjaväe alguses, keskel kui ka lõpus. Teisalt õpetavad erinevad kohustused ka rahulikuks jäämist, sest vaevalt meestele väga peale läheb  koristamine, riiete pesu, õmblemine, kuid lihtsalt on vaja see ära teha.  Kõigele sellele saab sõjaväest ka kõvasti uusi tuttavaid üle Eesti ning õpid tundma ka erinevaid inimloomuseid. Samuti annab sõjavägi peaaegu ligi aasta aega rahulikult mõelda, millised on plaanid edasiseks, sest tihti otsustatakse oma järgenevad õpingud kiiruga ning hiljem kahetsetakse. Igatahes olen õnnelik, et Erik on sõjaväes käinud, sest igaljuhul andis see talle rohkem juurde kui võttis. Ma ei kardaks ilmselt elus kuhugile metsa ära eksida, kui oleksin Erikuga. Usun, et ta on saanud õppustel piisavalt metsas elada ning teab, kuidas mingis olukorras käituda.

Nii, et neile, kes kardavad mingil põhjusel sõjaväkke minna. No kallid inimesed, võtke end kokku! Te saate sõjaväest kõvasti teadmisi ja oskusi juurde, millest te muidu ilma jääksite.  Pole mõtet end teha nii hädiseks ja mõelda endale igasuguseid vaimupuudeid juurde, et arstlikust komisjonist pääseda :) Pealegi ei tasuks unustada, et Eestis on see iga mehe kohustus!
Kindlasti ma ei üldista kõiki, sest mõnel inimesel on tõesti reaalsed raskused, miks mitte minna sõjaväkke, isegi kui tahetaks. 



3 comments:

  1. Eestis on muidu kaitsevägi.

    ReplyDelete
  2. Õigus jah, sõjavägi on nimetatud ümber kaitseväeks. Mõte on siiski sama.

    ReplyDelete
  3. Ma olen sinuga täiesti ühel meelel. Mu elukaaslasel pooled sõbrad üritavad eemale vingerdada ja räägivad kui mõttetu kaitsevägi on jne jne. See on nii totter mu meelest.

    ReplyDelete