Wednesday, December 12, 2012

Tallinna Ülikool



Kirjutan natukene koolist ja valitud erialast, sest nii palju kohtab erinevat suhtumist. Gümnaasiumis mõtlesin ma esimestel aastatel pikalt, et oleks tore ise minna pedagoogiks õppima. Minu peres on praktiliselt kõik ettevõtjad ja see pani mind ka mõtlema, et tahaks midagi teistmoodi teha.  Lõpuklassis hakkasin kahtlema ja ühel hetkel polnudki enam milleski kindel, kuid lõpetamine oli paari kuu kaugusel ning suvel pidi juba ära otsustama, mida minna edasi õppima. Teadsin, et kui kohe pärast keskkooli edasi ei õpi, siis ei pruugi see kunagi juhtuda. Võtsin üks päev ette omale koolid ja erialad. Kooli valimisega keeruline polnud, sest teadsin, et Tartusse ma minna ei taha ja kuna tuttavad käivad TTÜ’s, siis teadsin, et ülikoolielust ma metsikut stressi ei oota, mis kaasneb mahukate õpingutega reaalainetes. Nii jäigi mulle silma Tallinna Ülikool. Sirvisin seal erinevaid valdkondi ning kõige enam põnevamad erialad jäid sotsiaalteaduste valdkonda. Mind huvitasid ajakirjandus, reklaam ja imagoloogia, riigiteadused ning suhtekorraldus. Mõtlesin, et mis siis ikka, vaatan nende erialade õppekavasid, mis mind ees ootaks.  Nii saigi riigiteadused valitud.

Palju on küsitud kes sinust saab pärast õpinguid või vastupidiselt imestatud, kas tõesti tahad poliitikuks saada. Ei, nii see pole. Läksin õppima seda eriala, et oma silmaringi laiendada. Riigiteadused on väga lai teema, mis hõlmabki absoluutselt kõike, aru saamaks kuidas maailm meie ümber toimib. Ekslik on arvata, et pärast õpinguid saab sinust poliitik. See on juba iga inimese vaba tahe.  Olen kuulnud ka mujalt, et mis need riigiteaduste õpingud meile juurde annavad ning suhtutakse sellesse kui üldisesse hämasse. Ma ütleks, et igasugused õpingud annavad tudengitele midagi juurde.  Puhtalt riigiteadusi õppides hakkad paremini aru saama ja hindama olukordi oma igapäevases elus, poliitikas, majanduses, riikide rahvusvahelises toimimises ja loetelu võib pikalt jätkata. Rohkem uurid ja viid end kurssi oluliste teemadega, millest varem olid ehk põgusalt kuulnud. Saades paremini aru meie ümber toimuvast, kujuneb ka adekvaatsem isiklik arvamus. Õpingutega kaasneb ka oskus paremini kaalutleda ja analüüsida erinevaid olukordi. Ei saa öelda, et õpingud riigiteadustes midagi juurde ei anna. Õppimine loob meist tugevama ja enesekindlama inimese elus läbi löömiseks.

Samuti arvan, et pole tegelikkuses vahet, kus sa midagi õpid, vaid oluline on, et sa tahad seda teha. Ülikoolitee polegi mõeldud ainult õppimiseks. Samavõrd oluliseks võiks ka pidada seda, et luuakse omale uued tutvused ja laiem sõpruskond ning kunagi ei või teada, milleks see kasulik võib olla.
Kui esimesel aastal ma veel mõtlesin, kas ikka oli õige valik riigiteadusi õppima minna, siis teisel aastal olen küllaltki veendunud, et oli.