Tuesday, September 2, 2014

Rasedus & lisakilod

Aeg läheb nii ruttu! Rasedust on ainult 3,5 kuud jäänud. Suvi on läbi ja siiani oli lihtne kaalu hoida, süües soojade ilmadega vähe ja värskeid asju. Viimane arstivisiit (14. august) oli kaalu lisandnud 2,4 kilo. Neljapäeval pean taas kaalule astuma ja ei teagi mida oodata. Augusti kaks viimast nädalat olen küll palju ringi liikunud, aga söönud ka seda, mis pähe tulnud. Kui ma ükspäev avastasin end kell 9 õhtul võileiba nosimast, siis sain aru, et kuhugile tuleks nüüd piir tõmmata. Ma olen koguaeg seda mõelnud, et rasedus pole mingi põhjus rohkem süüa. Laps kõhus vajab päevasest annusest vaid klaasi piima rohkem joomist. Seega taldrikusse topelt söögi tõstmine pole kuidagi vabandatav. Arst ütles mulle, et minu kehakaalu juures võiks maksimum lisakilod jääda 15 kilo sisse. Kuigi isegi see tundub mulle palju, seega alates tänasest annan endast rohkem, et mitte liialt kilosid koguda. Paljud muidugi ei tea, millest kaal üldse koosneb: laps (ca 3,5 kg), emakas (ca 1 kg), platsenta (ca 0,5 kg), rindade suurenemine (ca 1kg), lootevedelik (ca 1 kg), organismis tekkiv vedelik (ca 1,5 kg), suurenenud verehulk (ca 1,5 kg), rasvkate (ca 0,5 kg) = 10,5 kg -  seda kõike pean ma endaga kaasas kandma! Normaalkaaluga inimesele piisab 12 kg lisandumisest. Ülejäänud on puhtalt lisakilod, mis ladestuvad rasvkoena.
Kodus on meil nüüd samad reeglid, mis enne rasedaks jäämist. E-R ja üleüldse kodus magusat ei tarbi (koogid, kommid, küpsised, jäätis), ei söö saia/saiakesi/nisujahu, ei tarbi karastusjooke/alkoholi, ei osta rämpstoitu (pitsa, burger, kiirtoit jms). Need reeglid õnneks kehtivad Erikule ka, nii et ta ei pääse. Ja hakkan jälle korralikult trennis käima. 2 x nädalas rasedate vesivõimlemises, 1 x nädalas ujumas ja trennivabadel päevadel 20 minutit kodus võimlemist. Youtube on täis igasuguseid lahedaid rasedate kavasid. Aeg on vanasse rutiini sisse sulanduda ja end jälle hästi ja tegusana tunda!                                                         
01.09.14                                                                         29.08.14

No comments:

Post a Comment