Monday, January 19, 2015

Naise ja mehe ülesanded lapsevanemana?

Mind ajendab kirjutama tohutu hämming, millega mõned emad kokku peavad puutuma.  Räägitakse ikka stereotüüpidest, et naistel ja meestel on oma tööd. Laste puhul, naine kantseltagu, mees käigu tööl ja teenigu raha. Ma ei saa aru, kuidas ikka veel eksisteerib selliseid perekondi ning kuidas on naised üldse nõus lapsi saama selliste meestega, kelle suhtumine annab soovida. Üks veidramaid asju, millest kuulnud olen, on see, et näiteks naised ei julge oma mehi öösel üles ajada. Ka siis kui ollakse lapsega viimases hädas ja närvid hakkavad üles ütlema. Või siis võtavad julguse kokku, aga mees ei vaevu end liigutamagi. Toob ettekäändeks, et peab hommikul tööle minema? Mida kuradit? Minu meelest laps ikka saadakse koos, seega vastutus tema ees tuleks samuti koos võtta. Mees läheb küll hommikuti tööle ja ma saan väga hästi aru, et see on tohutult kurnav, kui ta peab öösel üles ärkama ja lapsega tegelema. Aga nüüd võiks vaadata naise seisukohalt ka. Naine peab samuti hommikul varakult ärkama ning terve päeva lapsega tegelema. See reeglina ei näe välja selline, et annad vahepeal süüa ja ülejäänud aeg laps magab. Ja muidugi leitakse, et kui laps magab, siis maga ise ka, siis saabki ju rõõmsalt öösel üleval olla!? Esiteks lapse uneajal leiab muid koduseid tegevusi ka, mis tegemist vajavad ja isegi kui saabki tunnike und päeva jooksul juurde, siis kahjuks ette ei ole võimalik tõesti magada. Kui ma mõtlen nüüd nendele lastele, kes järjest öid on üleval või kui laps peaks mingil põhjusel haige ja viril olema.. siis ma tõesti leian, et naine ei pea terved ööd ja päevad üksi hambad ristis hakkama saama, sest meheraasuke tahab magada kuna järgmisel päeval vaja tööle minna. Mis veel parem – magada tahaks ka siis kui järgmine päev vaba on.

Erik on õnneks normaalne mees ning me pole pidanud sellest isegi rääkima, sest ta saab ilmselgelt aru, et kui mul on raske, siis ta tuleb ja aitab. Igal naisel on kuskil teatav taluvusepiir ning ma ausalt ei kujutaks ette kui mul see piir kätte jõuaks ja Erik mu pikalt saadaks „ah, nii kui nii passid päevad läbi kodus, tegele oma titega ise”. Sellistele meestele teadmiseks, et su naine ei ole robot ning kui sa ei taha, et ka su lapse närvid läbi oleks, siis ole hea ja liiguta end! Puhanud ema= rahulik laps.


No comments:

Post a Comment