Sunday, April 19, 2015

Kaalulangetus: esimene päev

Alustan tänasest suurema kaalulangetusega ning otsustasin siia 1-2 korda nädalas kirja panna edusammudest ja mitte nii edukatest sammudest. Mäletan, et eelmise aasta aprillis tundsin end oma kehas hästi, kaalunumber polnud üldse väike, aga tundsin end sportliku ja mõnusana. Käisin siis kolm korda nädalas trennis ning füüsiline vastupidavus ning vorm oli mulle sobiv. Kaal hakkas aina langema kuniks jäin rasedaks. Rasedusega ei võtnud üldse palju juurde ning ca kaheksa kuud jälgisin üsna normaalselt, mida suhu panin. Lisandus 14 kg. Kuid kuna enne ei olnud ka kaalunumber teab mis väike, siis raseduse lõppkaal oli ikka tippude tipp! Mõtlesin, et ajan asja põnevamaks ning kaalunumbreid ei lisa enne, kui endaga lõpuks rahul olen. Silma järgi võib ilmselt aimata ikka, kuid kindlasti mõned numbrid tulevad üllatuseks. Raseduse juurde tagasi tulles, siis pärast sünnitust haiglasse jätsin paar kilo ning esimese nädala lõpuks olid kõik need 14 kilo kadunud. Stress oli suur ning see tegi oma töö. Siis kui kodus asjad paika said, hakkasin ma jälle kõike sööma, enne kõike magusat. Ja nii olen 4-5 kilo lihtsalt tagasi söönud. Jube tunnistada, aga ei saa kaalutõusu beebikilode kaela enam ajada. Vahel peeglist vaadates on tunne nagu oleks jälle 3ndat kuud rase ja no lõpuks tundsin, et nüüd aitab ja tuleb midagi ette võtta. Tänasest hakkan end iga päev kaaluma ning kord nädalas, pühapäeval, võtan mõõdud.  Abimeheks tellisin Kalmuse toitumiskava ning tegin endale põhjaliku tabeli igaks päevaks, mida ja mis kell ma söön.
Tegelikult tean, mis on minu suurimaks nõrkuseks ja kust lisakilod ka tulnud on. Toiduainete kohapealt on mul tegelikult kõik tip-top. Kahel päeval nädalas sööme suppi, ülejäänud päevadel linnuliha või muud ning selle kõrvale salatit. Meie poenimekirjast on väljas karastusjoogid, sai, riis, makaronid (vahel harva teeme pastat), nisujahu jne. Koju me reeglina ei osta ahvatlevaid asju. Kindlasti on valed toidukogused ning harv  söömine, eks seda tuleb parandada. Suurimaks nõrkuseks on magus, seda sööks iga päev igal ajal. Käin kord nädalas ema juures, kord ämma juures ning mõlemil on alati kommikausid täis. Nii ma ümber nende vaikselt nillin. Väljas käies ostame samuti Erikuga magusat. Näiteks Lennaga jalutamas käies jääb R-Kiosk millegipärast täpselt teepeale ette ja sealt möödudes on linnupiim näpus. No ühesõnaga on pilt ilmselt selge, kus ma valesti käitun. Katsun end nüüd lõplikult kokku võtta!
Lisaks toitumisele ma muidugi ka liigun. Hakkasin aprilli alguses käima kaks korda nädalas ujumas. Ujun 1 km ajaga 36 minutit (ujun peamiselt konna ja selili, sellest ka mitte nii kiire mutt). Pärast ujumist teen vees 100x käelihased/tagumikulihased/jalalihased/küljelihased/seljalihased. Nüüd lisan ujumisele veel 1x nädalas jooksmise ning lihasharjutused kodus. Kolmel päeval aktiivsem trenn ning kolmel päeval plaanin Lennaga 5-6 kilomeetrit iga päev läbida. See on mul ka juba harjumuseks kujunenud.

Alustan optimistlikult ning tahe on suur! Loodetavasti keha ja vaim harjub uue elukorraldusega hästi!


                                             18.04.15                                  17.04.14
Eesmärk: Minu eesmärk on langetada kindlasti 5 kilo ning näha välja nagu aasta tagasi. Igasuguste tabelite järgi oleks ideaalkaaluni 10 kilo. Nii et alla võiks minna kindlasti 5kg ja ideaalis 10kg. Nende piltide vahe on täpselt aasta ning 5 kilo. Uskumatu, kuidas mõned kilod võivad inimese välimust muuta! Minu jaoks polegi see kaalunumber nii oluline, kui see, kuidas ma välja näen ning ennast tunnen.

Järgmises postituses kirjutan, mida ja mis ajal söön!

No comments:

Post a Comment