Thursday, April 30, 2015

Lenna 4-kuune sünnipäev!

Meie armas Lenna-tüdruk on saanud neli kuud vanaks! Sõbrake valis endale sünnipäevaks 31. kuupäeva, nii et kõik mini-sünnipäevad peame lihtsalt kuu viimasel päeval. Käisime neiuga eile ka arsti juures ning kaalub teine 6240 g ja pikkust 65 cm. Arst ütles, et laps võiks pikkuse suhtes kilo rohkem kaaluda, aga pole midagi hull. Lenna on lihtsalt pikk ja sale tüdruk J
Lenna koguaeg ainult kasvab ja kasvab ning mitte ainult suurusesse. Nüüd on iga kuuga selgelt näha tema arengut. Täitsa suur tüdruk juba! Endiselt ajab oma mänguasju taga, keerab paremale poole ning väikse abiga ka vasakule. Üritab edasi roomata, aga see oskus pole veel käpas, kuid sisetunne ütleb, et eks ta nüüd kohe-kohe hakkab, sest liigutused on kõik õiged. Jõudu natukene vähe. Lenna magab kõik uned ilusti oma voodis. Ööuni on tal 21.30 – 08.30, mil ainult kell 6 sööb. Päeval magab siis kui väsib. Ei leia mina nii väikse inimese puhul, et tuleks rakendada päevakava. Veel on vara, sest ta väsib kiiremini ning uned on ka erinevad. Reeglina magab toas 40 min – 2h. Kui väga väsinud on, siis magab nagu täiskasvanu ja unetsüklite vahel üles ei ärka (beebidel oli unetsükli vahetus 45 min – 1 h) ning nii võibki 2 h magada, õues isegi 3. Aga kui väga suurt und pole, siis ärkab pärast esimest unetsüklit üles. Mulle üldiselt sobib kõik, sest tavaliselt päeval teeb ühe pikema une ikka ning ülejäänud on siis jupitamised. Lõpuks kaovad need pisiuned ära ning siis mõtleme ka päevakava peale.  Lenna sööb 180 ml üks toidukord, õhtuti isegi 210 ml, nii et kogused vaikselt tõusevad. Homsest saab temast ametlikult eriti lahe pliks, sest hakkame vaikselt püreedega harjutama. Eks esimesel päeval saab mõne teelusikatäie ehk. Sellest kirjutan pikemalt eraldi. Lenna on sel kuul olnud ka mõned päevad viril. Olin juba ahastuses, mõtlesin, milles asi, aga ikkagi endiselt hambad. Nüüd paistavad selgelt igemest täpikesed ka välja. Lootus on, et varsti lõikub mõni, siis saab Lenna hambutust naeratusest ühe hambaga naeratus :)
Väga lahe on veel vaadata, kuidas Lenna õpib oma emotsioone välja näitama. Ta on vaieldamatult kõige uudishimulikum laps, keda ma oma elus vist üldse näinud olen. Tõsiselt ka. Kui ma ta hommikul voodist välja võtan ja peeglist mööda kõnnin, näen, et tal on juba suu pärani imestusest lahti. Selline tunne nagu ta ei suudaks uskuda, kui palju põnevaid asju ta ümber on. Samamoodi on ka, kui laseme mingeid erinevaid materjale katsuda. Rõõmu näitab välja kihistades ja itsitades. Oskab teha moosinägu ja natuke ka häbeneda. Vahel kui Erik töölt tuleb ja temaga rääkima hakkab, Lenna itsitab ja pöörab pea ära. Vaatab uuesti, itsitab ja pöörab jälle pea ära. Oma pahameelt väljendab ta kõva häälega hüüdes ühte häälikut. See on jälle mingisugune uus asi. Sõidame ükspäev autoga ja kuulen tagant istmelt mingeid möirgeid. Naersin omaette, aga Lenna ikka ei lõpetanud. Lõpuks pidasin kinni ja vaatasin, et müts on lõuani vajunud. Andis mulle tugevalt märku, et asi on valesti. Ääretut kurbust, kõhutühjust võib ebameeldivust näitab välja nutuna.
 Sel kuul kartsin ma enim, et ehk olen ma Lenna ära hellitanud. Nagu mainisin, on ta muutunud hästi uudishimulikuks ning tahaks koguaeg püsti olla ja ringi vaadata. Alati ärritub alguses, kui kuhugile tooli teda jälle pressin. Õnneks ta ikkagi endiselt on nõus pärast mõnda nippi paarkümmend minutit omaette olema. Ühesõnaga, arvasin siis mina, et olengi lapse ära hellitanud süles ringi käimisega. Õnneks on meil tore beebigrupp, kus sain mõnusat tagasisidet ning võin endale endiselt kindlaks jääda, et alla ühe aastast last pole võimalik ära hellitada. Keegi just ütles väga ilusti, et armastuse ja hoolimisega ei ole võimalik last kunagi ära hellitada. Tegelikult on see normaalne osa arengust, et laps tahab uudistada ja oma ema-isaga nahkkontaktis olla. Olekski imelik, kui hommikul ärkab üles, tõstaksin tooli ja õhtul võtaksin ta sealt välja. Lõppude lõpuks ma tohutult armastan oma pisikese tütre juures seda, et ta julge ja tegus, ma loodan, et see nii ka jääb. Rasedana juba lootsin, et tuleks iseloomult minu moodi – pats peas, käiks ja ainult seletaks.

No comments:

Post a Comment