Thursday, November 28, 2013

Autojuhiload - vaja või mitte?

Tean palju noori, kes on juba 30’ndates ja ei oma autojuhilube. Ausalt öeldes minu jaoks tundub see küll keeruline. Esiteks ühistransporti kasutades kulub nii palju aega punktist A punkti B jõudmiseks. Seda iga ilmaga. Teiseks kui kiiremat varianti kasutada, siis peab pidevalt kellelegi lootma või kellestki sõltuma.  Minu meelest eriti keeruliseks läheb siis kui on inimesi, kes sinust sõltuvad. Näiteks lapsed. Kuidas sa majandad väikeste lastega, kui vaja käia perega kasvõi poes, veel enam rääkides pikematest sõitudest. Eks asi on kindlasti mugavuses ka, aga sellegi poolest, palju lihtsam on need load lihtsalt ära teha. Perekonnas võiks ikka vähemalt ühel inimesel auto ja load olla.  

Mina tegin oma autojuhiload ära 2010. aasta sügisel. Autokooli sain läbi kahe kuuga. Ilmselt läks sellega kiirelt, sest Erik õpetas mind sõitma ja sai ka ilma lubadeta üksi väikseid otsi tehtud – näiteks poes käidud. Õnneks läks sellega hästi ning politsei kinni ei pidanud. Käisin Viktorija autokoolis ning sõiduõpetaja oli mul Maksim Fedorenko. See oli kindlasti üks paremaid valikuid, mis teinud olen. Teooria tundides ma väga ei käinud – 3-4 korda ehk? Lahendasin teooriaküsimusi õpikust gümnaasiumis nende tundide ajal, mis ei pakkunud just väga pinget.  Sõiduõpetaja oli mul tore ja kuna ma ikka alguses pabistasin tihedas liikluses sõita, siis tema õpetas mulle rahulikuks jäämist. Alati rääkis, et ma ei mõtleks teistele autojuhtidele, vaid teeks oma asja. Autokooli ajal tegi mu ema vajalikud dokumendid, et saaksin temaga sõitmist harjutada. Kui autokool läbi sai, siis mõtlesin emaga ARKiks valmistuda ja nii sai ka tema autoga avarii tehtud oma koduväravate ees. Pärast seda jäi väike paus sisse, sest ei julgenud enam sõita.

 Pildil tundub küllaltki väike kõks, aga tegelikult sai rõõmsalt esisilla ära vahetada. See, et mina küll reaalselt süüdi polnud ning teine osapool süü omaks võttis, ei mänginud mingit rolli. Süü määrati 50-50. Õnneks oli ema autol kasko.

Siiski sain 2010. aasta septembri alguses ARK’i tehtud ning load kätte. Teooria oli lihtne, sest kõik olid üks ühele õpiku küsimused ning autosõit samuti, kuna sõiduõpetajaga olin sõitnud palju Mustamäel, Õismäel, Nõmmel.  Üldjuhul nad reeglina sinna kanti sõitma viivadki. Siiani olen olnud tubli juht, sest tegelikult kolme aasta jooksul on mul oma nimel üks liiklusrikkumine - roosaga ristmiku ületamine. Täislube taotlema minnes sain ka seetõttu teooriaeksami uuesti teha.  

Ma arvan lubade tegemine oli ajastuse poolest üks õigemaid asju, mida teinud olen. Gümnaasiumi ajal on aega rohkem tegeleda kõrvaliste asjadega. Samuti on vanemad valmis aitama rahaliselt. Ma ei kujutaks ette, kui peaksin alles nüüd autokooli minema. Selle kõigega tegelema pere,- kooli,- tööelu kõrvalt. Nii et soovitan soojalt keskkooli ajal see asi ära teha! Saab suure ja olulise asja kaelast ära!

Minu jaoks on autojuhilubade olemasolu väga vajalik, isegi kui endal autot poleks. Palju lihtsam on asju ajada ja kasvõi  koos kuskil käia. Ma ei kujutaks ette kui Erikuga väljas käiksime ja ta alati roolis peaks olema, sest ma lihtsalt pole viitsinud omale lube teha. Ise sõidan hea meelega ja olen rahul sellega, et ei pea sõltuma kellestki teisest.


No comments:

Post a Comment