Friday, December 20, 2013

Ilukirurgia poolt või vastu?

Olen ammu mõelnud sellest kirjutada, aga pole seda millegi pärast veel teinud. Mõni aeg tagasi oli ka seltskonnas sel teemal juttu ning leidus tuliseid pooldajaid ja neid, kes olid vastu. Siis jäin ise pikemaks juurdlema ja mõtlesin, et mis minu seisukoht võiks olla.

Minu seisukoht on iseenesest neutraalne. Pigem olen ilukirurgia poolt kui vastu. Ma arvan, et igaüks pole sündinud sellisena nagu talle meeldiks olla. Samas öeldakse, et „ole see kes sa oled”. Ma leian et inimene ei pea olema terve elu õnnetu, kui ta ei tunne end oma kehas hästi. Enim levinud on ilmselt naistel rinnaoperatsioonid. Ma arvan, et kui naine ei tunne end naiselikuna, siis on mõistetav, miks võetakse iluoperatsioon ette. Samuti, kui oled sündinud kõvera nina, suure sünnimärgiga näos või mõne muu eripäraga ning ei suuda sellega leppida, siis ei tasuks teistel küll viltu vaadata, kui inimene iluoperatsioonile plaanib minna. Minimaalselt ja reaalsetel põhjustel on ilukirurgia minu arvates vägagi teretulnud.

Muidugi on need toredad erandid, kes sellega üle pingutavad, arvates et nad näevad nii paremad välja. Seda ma normaalseks ei pea. Ma isegi ei kujuta ette, miks selline teekond ette võetakse enese moondamiseks? Kellelegi sarnaneda, vananemise vastu või nö selleks, et „ideaalne” välja näha? On  ka neid lugusid, kus esialgse iluoperatsiooniga ei jääda rahule ning üritatakse uuega vana viga parandada. Ja nii mitmeid kordi. Tegelikult on ju alati risk, et tulemus ei pruugi 100% sobida ning ka tipp-arstid võivad eksida. See on inimlik.

Donatella Versace 
Jocelyn Wildenstein
Lolo Ferrari
Mickey Rourke

Vaatasin erinevaid ilukirurgia kliinikumide kodulehti, mis Eestis on. Ega neid just palju pole, samas vast pole vajagi. Enamjaolt pakutakse igal pool rinnaoperatsioone, rasvaimu, näo ja kaelapiirkonna ning laugude, kõrvade operatsioone, kõhuplastikat ja erinevaid täitsesüste.  Hinnad on varieeruvad, aga arvestama peaks kuni 3000 euroga.  Ma usun, et kui minu enda juures tõesti midagi nii väga häiriks, et ma ei tunneks end enam hästi, siis 3000 eurot välja käia ei ole teab mis ulmeline summa, et elu lõpuni end halvasti tunda. Inimesed võivad ju rääkida, et välimus pole oluline ning tähtis on sisemine ilu, aga paratamatult mõjub see enesekindlusele ning madalast enesehinnangust tekivad ka muud probleemid.

PS! Facebookis käib minu kontol (Laura Vesiloik) väike jõululoos. Kes toetab uute ideedega ja jagab veel uuemate ideede saamiseks, võib võita 31.12.13 endale ja kaaslasele Sushi Cati 20- eurose kinkekaardi ning kinopiletid! Võtke julgelt osa, sest nii saab ka blogi mitmekülgsemaks :)



No comments:

Post a Comment