Wednesday, December 4, 2013

Hambapesu enne või pärast söömist?

Mõtlesin kirjutada ja uurida, kas te pesete hambaid hommikuti enne või pärast söömist? Õhtuti on asi selge, sest hambaid üldjuhul pestakse vahetult enne magama minemist. 

Ma tean palju inimesi, kes pesevad hambaid pärast söömist ja see tundub nii veider. Ise pesen hommikul esimese asjana hambad, käin pesemas ja siis alles söön.  Erik tihti käitub vastupidi. Püüan talle igakord selgeks teha, et see pole hammastele kasulik, aga inimestel on harjumus nii tugev.  Õnneks ikka midagi jääb külge!

Igatahes, mina mõtlen nii, et kui sa hommikul ärkad ja terve öö on bakterid su suus tegutsenud ning kui esimese tegevusena hommikust süüa, siis sööd need bakterid toiduga alla.
Teiseks minu jaoks on loogiline see, et pärast hammastepesu oled sa nö. „kaitsekihi” peale pannud . Kui nüüd sööd pärast pesu, siis on hambad juba kaitstud. Kui sööd enne pesu, siis rikud hambaid juba eos ja mis sellest hilisemast nühkimisest kasu siis on?
Kolmandaks, pärast söömist pidi suus toimuma happerünnak, millele järgnevalt ei tohiks hambaid kohe pesta, sest nii kahjustad sa hambaemaili.

Paljud pesevad pärast söömist hambaid, et „värskena” välja minna. Aga ma usun, et piisab ka suuloputamisest ning milleks on välja mõeldud näts?


Nii, et lõppkokkuvõttes ei jõua ma ühegi mõistliku arusaamani, miks peaks pesema hambaid pärast söömist?


No comments:

Post a Comment