Saturday, December 28, 2013

Mõnus väljasõit Riiga!

Alguses kui jõulupakist reisi Riiga leidsin, olin natukene skeptiline. Millegi pärast arvasin, et Riia on natukene kahvatu. Aga eksisin siiralt.

Alustasime siis reedel Tallinnast sõitu kella 12 ajal. Tallinnast Riiga sõitsime ca 3,5 tundi. Kokku edasi tagasi läbisime ca 620 km. Sõit läks kiirelt ja lõbusalt. Tegelikult on ikka väga mugav teise riigi pealinna ainult 3,5 h jõuda. Erik oli valinud välja suurepärase hotelli, tõesti kümnesse! Neljatärni hotell  asub täpselt Riia vanalinna ning Daugava jõe kõrval.  Asukoht oli rohkem kui väga hea ning hinna ja kvaliteedi suhe super. Check in on kell 15.00, jõudsime 15.30, tuba küll polnud veel korras, kuid sisustasime oma 15 minutit baaris. Asukoht on ka seetõttu hea, et turistidel on hea lihtne Avalon hotel üles leida. Pole vaja just palju nuputada. Igatahes saime oma toa seitsmendale korrusele. Meil oli superior ruum ning toad olid tõesti avarad ja ilusad ning vaade oli ka kena.  Otsustasime kohe linna peale minna, sest hakkas juba vaikselt pimedaks minema. Ilmaga meil väga vedas, sest õues oli 6 kraadi sooja ja kuiv.

Hotelli kõrvalt läks üks väike tänav, mis viis vanalinna. Kohe kui sinna pöörasime, olime meeldivalt üllatunud. Tõesti väga kena! Ma ütleks et Riia kesk- ja vanalinn näevad paremad välja kui Eestis. Kui Eestis on esmamulje selline pime ja valgusega hoitakse kokku, siis Riias oli kõik nii kenasti kaunistatud ja valgustatud. Iga pisike pargike ja plats. Hotellist võtsime kaardi ja käisime terve vanalinna ristipõiki 2-3 h läbi. Kõigepealt külastasime St. Peteri kirikut, mis on vanalinnas kõige suurem. Siis jõudsime välja Mustpeade majani, kus arvasime, et oleme nn raekojaplatsil, sest seal oli ilus suur kuusk ning kõik nägi nii ilus välja.  Mustpeade maja oli kõige coolim! Käisime platsi kõrval ka suveniiri poes, sest jahtisime taga lahedat külmkapimagnetit (kogume erinevate riikide omi). Väga palju oli kassikujutisega magneteid ning uurisime siis, miks see kass nii populaarne on. Nimelt on Riia vanalinnas üks suur hoone, mille katusel istub kass ning sellest räägitakse legende. Vanalinnas üks suuremaid tänavaid on Kalku iela (leiate selle Monopoli mängust), mööda seda jõudsime uue platsini, kus oli kaunis jõuluturg, kus müüdi käsitööd. Võtsime sealt samast väikse söögi ka Türgi kebabist (väga rahvuslik). Igatahes, Dome Cathedrali kõrval oli järjekordne tõeliselt suur jõuluturg, kus müüdi lisaks käsitööle  erinevaid suupisteid ning seal kohtasime ka jõuluvana.  Kõndisime ka presidendi lossi juurde, kus kahjuks midagi erilist ei näinud, sest maja oli remondis. Tee peale jäi igasuguseid kihvti arhidektuuriga maju ning välja jõudsime kuulsa kassimaja juurde, mille kõrval oli vanalinna suurim turg. Palju nägime ka omapäraseid söögikohti. Tegelikult kõige rohkem meeldiski see, et terve vanalinn tervikuna oli väga kena ja korralik.

Õhtul hotellis oli meil restoranis A’ la carte’is õhtusöök, mis oli väga maitsev.  Õhtul leiab samuti Riia vanalinnas meelelahutust. Näiteks hotellist ca 200 m kaugusel oli klubi ja vanalinnas üldse palju kohvikuid/baare.

Hommikul sõime hommikust ja külastasime suurimat keskturgu, mis oli tõesti väga väga suur! See oli meil kohe üle tee kiviga visata. Hommikusöögi kohta veel nii palju, et valik on väga suur ja mitmekesine võrreldes mõne muu hotelliga. Turg koosnes muidu neljast suurest angaarist, mis olid omavahel ühendatud. Müüdi absoluutselt kõike. Populaarsemad olid ehk juustu,- liha, - ja värske kala lett. Samuti on hotelli kõrval Forum Cinemas & Stockmann.

Mis veel ? Kasutasime viimast korda ka Läti latti, sest uuest aastast tuleb käibele euro. Hinnad olid mõistlikud, natuke soodsamad kui Eestis. Kuid küll see mure euro tulekuga kaob.

Jäime muidu reisiga väga rahule ja plaanime kindlasti uuesti minna! Avalon hotelli soovitan küll kõigile.

Kassimaja kohta nii palju, et see sai nime kahe musta kassi järgi, mis hoone katust kaunistavad. Kord visati maja omanik Suurgildi liikmete hulgast välja. Kuna Suurgildi hoone asub otse Kassimaja vastas, siis maja omanik tahtis, et katusel olevad kassid ümber, tagumikud gildihoone poole, keerataks. Peale pikka kohtuskäimist ja liikmestaatuse taastamist keerati ka kiisude näod tänava poole tagasi.

Start Tallinnast!

Viimased päevad Läti raha!

Aega parajaks tegemas ..

Turist Riias.

Kaks päeva veel aega, et jõululoosist osa võtta! Kingituseks kaks kinopiletit CCPlaza'lt ning 20- eurone Sushi Cati kinkekaart. Kellel vähegi põnevaid ideid, võtke julgelt osa! :)